Shekoofehayenow شکوفه های نو

ساخت وبلاگ
پنجشنبه ها با پريسا - 215سواد زندگي؛ توسعه ي توانمندي هاي شخصي- 101Life Literacyتکنیک آغوش پروانه‌ای با شبیه سازی نشستن یک پروانه روی سینه شما، در حالی که بال‌هایش را به آرامی تکان می‌دهد، با تاثیر گذاری بر دو نیم‌کره مغز، عمل می‌کند. هدف ایجاد آرامش به دنبال ضربه‌های پی در پی آرامی است که بال پروانه به سینه وارد می کند. این تکنیک وقت زیادی نمی‌بَرد اما نتیجه‌ای که می‌گیرید، سبب می‌شود اوقات تلخ روزهای شما شیرین شود.سواد زندگی؛ توسعه توانمندی های فردی؛ مریم طرزی – روزهایی در زندگی پیش می‌آید که احساس می‌کنید هر چیزی پیش چشم‌تان غیر قابل تحمل است. انگار که گرهی در قفسه‌ی سینه‌تان هست که نفس کشیدن را برای‌تان دشوار می‌کند.اگر مدتی است که برخی روزها چنین حسی را به تلخی تجربه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با آغوشی باز به استقبالِ تکنیک ساده‌ی آغوش پروانه‌ای بروید؛ تکنیک تایید شده‌ای که در پژوهش های علمی و روان شناسی امتحان خود را پس داده است.با این تکنیک علائم فیزیولوژیک ِ ناشی از اضطراب را کاهش دهید. مطمئن باشید وقت زیادی نمی‌بَرد اما نتیجه‌ای که می‌گیرید، سبب می‌شود اوقات تلخ روزهای شما شیرین شود.آغوش پروانه ای بر اساس یک شبیه سازی دوسویه علائم بهبودی را بلافاصله ظاهر می کند. تکنیک " آغوش پروانه‌‌ای" بر اساس مدل درمانیِ ئی ام دی آر( EMDR) ، با هدف درمان استرس و اضطراب پس از تجربه‌ی یک سانحه‌ی تلخ (اختلال استرس پس از سانحه ي PTSD ) ابداع شده است. چنانچه این تکنیک با تجسم خلاق مثبت همراه شود، بازدهی بسیار مؤثرتری خواهد داشت.این تکنیک در سال 1992 وقتی طوفان پائولیا جنوب مکزیک را ویران کرد، کمک کرد تا بازمانده‌های این سانحه‌ی دلخراش حملات و شوک‌های عصبی و عاطفی خود را تا میزان قابل Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 52 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت: 21:24

وقایع دردناکی که در گذشته بر ما رفته است، اگرچه بر آنچه امروز هستیم تأثیری شگرف داشته است، ولی بازنگری و مرور این گذشته ی دردناک، بر آنچه امروز لازم است انجام بدهیم، یعنی بهبود بخشیدن به رابطه ی مهم کنونی مان، اثر ناچیزی دارد و کمکی به ما نمی کند. باید خود را از بند طرز فکری که می گوید برای خوب کنار آمدن با مسائل کنونی، اول باید گذشته ی خود را خوب بشناسیم، آزاد کنیم. مرور و يادآوري بخش هائي از خاطرات خوش گذشته خوب است اما گذشته تلخ را بايد رها کرد. معمولاً می دانیم در گذشته چه اتفاقی افتاده است، ولی اگر این رویدادها بسیار دردناک باشند، سیستم خلاق وارد عمل می شود و خاطرات مصیبت بار را پاک می کند.این استدلال که اگر گذشته ی خود را نشناسیم، محکوم به تکرار آن هستیم، نادرست است.وظیفه ی ما این است که برای اصلاح و بهبود روابط کنونی خود، آنچه از دستمان بر می آید انجام دهیم.ما محکوم به تکرار گذشته ی خود نیستیم، مگر آنکه تکرارش را انتخاب کنیم. ... وقتی باور داریم تا گذشته را خوب درک نکنیم نمی توانیم به امورات کنونی خود رسیدگی نمائیم، در واقع انتخاب کرده ایم زندانی چیزهائی که تمام شده و رفته است باشیم و بعید است با این روش بتوان احساس آزادی بیشتری نمود. (نقل از کتاب تئوري انتخاب، چاپ سي و يکم، ص 557 - 556) + ارائه : شنبه چهاردهم بهمن ۱۴۰۲ ساعت 0:47 توسط Mansour Hassanzadeh  |  Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 32 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت: 21:24

(نويسنده: محمدهادي جعفرپور وکيل دادگستري - شيراز)در ماده ۷۹ و تبصره ي ذیل این ماده در بحث اجرای مجازات های قطع عضو و قصاص عضو، شروطی انشاء شده است که امکان اجرای مجازات قصاص عضو را با چالش های خاصی مواجهه می کند؛ خاصه قصاص اعضایی مانند چشم.مفاد منشور حقوق شهروندی/سند امنیت قضایی/مقررات آیین دادرسی کیفری/قواعد فقهی حاکم بر امر قضا/رویه قضایی حاکم بر اجرای حکم اعدام،قصاص نفس و عضو، آیین نامه‌ی اجرای احکام کیفری،نظریه عدالت ترمیمی و سایر معاذیر شرعی و قانونی انشاء نشده‌اند مگر به این منظور که تاکید موکدی باشند بر ضرورت رعایت الزامات لازم در مسیر تحقق عدالت که حقوق دفاعی متهم،تحول در اعمال کیفرهای سنتی و تامل در اجرای احکامی مانند قصاص عضو و مجازات های سالب حیات و...مصداقی از این الزامات است.توجه به این امرآنچنان واجد اهمیت است که دستگاه قضایی در پرونده های منجر به حکم قصاص (آنجا که شاکی خصوصی به عنوان اولیاء دم یا ذینفع قصاص عضو در عوض دریافت وجه راضی به اعلام رضایت است)با تاسیس نهادهایی مانند کمسیون عفو و بخشودگی،ستاد دیه و...سعی می کند به طرق مختلف اجرای احکام سالب حیات یا قصاص عضو را به تعویق اندازد تا مصداق عینی آیه شریفه ی(( فَمَنْ عُفِی لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَیهِ بِإِحْسَانٍ)) و یا دوری جستن از اجرای مجازات اعدام با تاسی از آیه شریفه ی :مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس أَوْ فَساد فِی الاْ َرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمِیعاً تحقق یابد.در آیین نامه ی اجرای احکام کیفری مصوب۹۸ از ماده۷۹ به بعد در بحث اجرای مجازات قطع یا قصاص عضو ،قیود و شروطی انشاء شده است که بنا به اصول حاکم بر حقوق کیفری و قواعد لازم الرعایه در اعمال کیفر ،ت Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت: 21:24

اين پرونده باز است!مرحوم کیومرث پوراحمد عزیز در فیلم سینمایی((این پرونده باز است)) ضمن اشاره به زوایای مختلف یک پرونده ی جنایی و ضرورت توجه به بررسی دلایل وقوع چنین جرایمی به فعالیت کارگروهی( برای جلب رضایت از اولیاء دم) اشاره می کند که اعضاءِ آن زمانی در مقام اولیاءِ دم تقاضای قصاص قاتل را تا آخرین مرحله یعنی اجرای حکم، دنبال کرده اند اما امروز از کرده ی خویش پشیمان هستند.عبارت و اصطلاح خون در برابر خون و یا چشم در برابر چشم در تاریخچه حقوق کیفری موید قدمت تاریخی کیفر قصاص و مبانی تشریع این مجازات است.علیرغم دلایل طرفدران چنین کیفری که بنا به فلسفه‌ی تعیین مجازات ها و اهداف کیفرها ارائه می‌شود،چند وقتی است که مخالفان مجازات سلب حیات(اعم از قصاص و اعدام)در محکوم کردن چنین مجازات‌هایی به دلایل و توجیهات قابل تاملی اشاره می‌کنند که هریک از این توجیهات در جای خودش محل بحث و مجادله است. اما فارغ از مباحث فلسفی و حقوقی، آنچه پیش از هر استدلالی قابل تامل و توجه به نظر می رسد،توجه به شرایط حاکم بر جامعه و اوضاع و احوال روانی افراد جامعه در لحظه ی وقوع بزه و بالتبع کیفر فاعل رفتار مجرمانه است.بنا به تجربه‌ی شخصی که حاصل اعلام وکالت در پرونده های قتل و تحقیق میدانی از برخی مقامات قضایی متصدی رسیدگی به چنین پرونده هایی است، باید اذعان کرد افزایش آمار ارتکاب چنین جرایمی ارتباط مستقیم با شرایط روحی _ روانی افراد و افزایش خشونت در بدنه‌ی جامعه دارد.*توجه به شرایط روحی _ روانی جامعه همراه با ضرورت تأمین نیازهای ابتدایی شهروندان از آن جهت در زمره تکالیف حکومت دانسته می‌شود که در غالب رژیم‌های سیاسی فصلی از قانون اساسی تحت عنوان حقوق ملت به تعرفه‌ی مصادیق این حقوق تصریح شده و در فصلی دیگر Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 52 تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت: 20:16

سواد زندگي؛ توسعه ي توانمندي هاي شخصي- 100Life Literacyروانشناسی آنچه در آینده خواهید بودتحقیقات نشان می دهد که انسانها فقط توسط گذشته خود هدایت نمی شوند، بلکه در واقع توسط دیدگاه های خود نسبت به آینده ترقی می یابند - مفهومی که روانشناسان از آن به عنوان "چشم انداز" یاد می کنند.نوشته : بنجامین هاردیترجمه : دکتر رضا کردمنبع : هاروارد بیزینسعصر ایران - دکتر دانیل گیلبرت ، روانشناس دانشگاه هاروارد در گفتگوی TED خود با عنوان "روانشناسی آنچه در آینده خواهید بود" درباره یک خطای شناختی صحبت می کند که همه ما دچار آن هستیم و توضیح می دهد: ما تمایل داریم که فکر کنیم فردی که امروز هستیم، همان شخصی است که همیشه خواهیم بود.وقتی از اکثر مردم سوال می شود که آیا "آنها همان شخصی هستند که 10 سال پیش بوده اند؟"پاسخ منفی می دهند ولی برای دیدن پتانسیل تغییر در آینده بسیار سختگیر تر هستند.دکتر گیلبرت و همکارانش از این به عنوان "توهم پایان تاریخ" یاد می کنند. علیرغم آگاهی از این که خود گذشته ما به وضوح با خود فعلی ما متفاوت است، ما تمایل داریم فکر کنیم که آنچه اکنون هستیم ، نسخه "واقعی" و "تمام شده" خودمان است و خود آینده ما اساساً همان چیزی خواهد بود که امروز هستیم.گیلبرت به زبان ساده می گوید: "همه امور و کارهای مربوط به انسان ها در حال تحول هستند و به اشتباه فکر می کنند که دیگر تمام شده اند.شخصیت ، مهارت ها ، دوست داشتن ها و دوست نداشتن های شما با گذشت زمان تغییر می کند، خواه در این تغییر عمدی باشید یا نه. مطالعه ای که اخیراً منتشر شد و بیش از 60 سال طول کشید نشان داد که شخصیت تقریباً همه شرکت کنندگان کاملاً در حال تغییر بوده است.تغییر اجتناب ناپذیر است ، اما از کنترل شما خارج نیست. در اینجا ، ما Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت: 20:16

وقتي يک داستان را سال هاي سال به خودمان تلقين مي کنيم، اين موضوع به راحتي در ذهنمان جاي مي گيرد و آنرا به عنوان يک حقيقت مي پذيريم.زمان که مي گذرد در برابر برخي اقدامات معين مقاومت مي کنيم، چون «مي گوئيم: من آدمش نيستم». نوعي فشار دروني وجود دارد تا خويشتن بيني خود را حفظ و همسو با اعتقاداتمان عمل کنيم. هر راهي را که بتوانيم پيدا مي کنيم تا از مخالفت با خودمان بپرهيزيم.هرقدر یک تفکر یا اقدام به شکلی عمیقتر در هویتمان تنیده شود، تغییر آن دشوارتر خواهد شد. می توانیم به راحتی آنچه فرهنگمان به آن باور دارد بپذیریم (هویت گروهی) یا به خویشتن بینی خود پایدار بمانیم (هویت شخصی)، حتی اگر نادرست باشد.بزرگترین مانع برای تغییر مثبت در هر سطحی – فردی، تیمی و اجتماعی – تضاد آن با هویت است.عادت های خوب می توانند منطقی به نظر برسند، اما اگر با هویتمان در تضاد باشند، نمی توانیم آنها را اجراء کنیم.برای آنکه به بهترین نسخه از خودمان تبدیل شویم، باید اعتقادتمان را ویرایش، و هویت خود را به روزرسانی نمائیم و توسعه دهیم. (کتابِ عادت هاي اتمي، چاپ پنجم، ص 43، نشر نوين)---------------------------پوشه هاي مربوطه در آرشيو وبلاگ شکوفه هاي نو:کتاب عادت هاي اتمي Atomic Habits Bookhttp://hasanzadeh-mansour.blogfa.com/category/192-------------------------http://hasanzadeh-mansour.blogfa.com/category/5 + ارائه : شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲ ساعت 0:55 توسط Mansour Hassanzadeh  |  Shekoofehayenow شکوفه های نو...
ما را در سایت Shekoofehayenow شکوفه های نو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : hasanzadeh-mansoura بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت: 20:16